Hvorfor er NFT'er og fitness blevet relateret på det seneste?
Dette indhold er sponosreret
Chefen af Twitter solgte sit første tweet for 2,9 millioner dollars. Hvis du undrer dig over, hvordan du kan sælge noget, som alle andre kan finde og se online, er svaret NFT. Jack Dorseys træk har øget NFT’s popularitet, men hvad betyder udtrykket?
NFT er en forkortelse for “non-fungible tokens” (ikke-fungible tokens). Ikke-fungibelt betyder enestående. Der er kun én unik genstand, som ikke kan erstattes eller kopieres. NFT er et token, der indeholder oplysninger om noget specifikt, og det er en del af Ethereum-blockchainen, et system som sikrer dets entydighed og sikkerhed. Hvad kan være dette noget? Normalt er det digital kunst som f.eks. tegninger og GIF’er, men det kan også være genstande fra gamle spil m.m., som folk vil være interesserede. Køb NFT hvis dette har interesse, og hop med på bølgen.
Forbedring af konditionen med NFT
Fitnessbranchen har forsøgt at genopfinde sig selv i de sidste to år, og en af de spændende udviklinger er gamification. To store digitale tendenser spiller en stor rolle: Metaverse og NFT. Metaverse er et online 3D-miljø med virtuelle rum, bygninger, figurer og andre elementer fra den virkelige verden. I øjeblikket er det en dille at købe fast ejendom i Metaverse.
Nogle fitnessfirmaer hoppede med på denne bølge og forsøgte at forbinde de digitale punkter med fitness i fitnesscentret. Et af disse projekter er Gym Dudes. Du kan få en af de opgraderede NFT-figurer fra 10.000 udgivelser og være en imponerende tilstedeværelse i Metaverse. Gym Dudes-tokens er en del af Ethereum-blockchainen, og en af fordelene ved at udmønte Dudes-tokens er et medlemskab til et fitnesscenter.
Gamification af fitnesscentre og fitness
Selv berømte fysiske fitnesscentre er på vej ind på den digitale legeplads. For eksempel har GymBros fitnessstudiers franchise introduceret 10.000 Gymbros, unikke digitale avatarer baseret på Ethereum blockchain. Ud over at få en digital fitnessavatar med Gymbros får du et livslangt medlemskab til et fitnesscenter i verdensklasse, gratis sæsonvarer fra GYMBROs butik og 50 % rabat i en onlinebutik.
Holdet udviklede en detaljeret historie med mutationer, niveauer af NFT’er og legendariske avatarer, som du teoretisk set kan præge. Prisen for en unik karakter er 0,07 ETH, og hver avatar er tilfældigt tildelt 300 egenskaber og mutationer.
PowerUp er et andet projekt, der tilføjer endnu flere gamification-funktioner. Det omfatter et mobilspil, hvor medlemmerne bruger PowerUP NFT som figurer til at konkurrere i fitnessudfordringer. Med træning i det virkelige liv får du træningspoint og gør derefter fremskridt i spillet. Det er næsten som en opgradering af de innovative træningsplaner der indgår i fitnesscentrenes medlemskaber.
Udmøntning af figurerne
PowerUp og Gymbros har et par faser, hvor du kan præge din NFT- eller digitale figur. Ideen er at springe tidligt ind og håbe på, at NFT’en vil stige i værdi på baggrund af dens popularitet eller succes i Metaverse. Dette hypotetiske scenarie vil øge den samlede værdi af NFT i takt med, at populariteten vokser.
Selv hvis det ikke sker, vil du stadig have digital kunst med fitness, en gamificeret avatar, et abonnement til et fitnesscenter, hvor du kan træne din fysiske krop, og du ville kunne deltage i mobilspillet.
Disse koncepter forsøger at forbinde det digitale NFT-område med fitness-studios og bringe det bedste fra begge verdener med sig. Ideen er at forbedre oplevelsen i fitnesscentret, give brugerne værdi og skabe potentielt rykind for nye kunder, der er teknisk kyndige, men som har undgået at gå i fitnesscentret.
Vi vil snart se, hvordan disse initiativer vil klare sig, men alle de nævnte projekter har allerede eksisterende kunder og nye avatarer.