Dips

Sådan gør du

Her forklarer vi dips. Se videoen og får det forklaret på en super simpel måde. Du kan også læse nedenstående, hvis hellere vil dette.

Godt og dårligt ved dips

Det er godt hvis du

Kører øvelsen kontrolleret og med god følelse til musklen. Kom godt ned og kør full range of motion.

Positivt ved øvelsen

Den er super god til at ramme både triceps og den nedre del af brystet. Det er en øvelse, som kan laves i alle centre.

Du skal ikke

Tage ekstra vægt på, hvis du ikke kan køre dem ordenligt med dig egen vægt alene. Først efter kan man prøve dette.

Negativt ved øvelsen

Den kan være lidt for "hård". Med dette menes der, at mange nybegyndere ikke kan tage helt nok reps.

Sværhedsgrad

Middel

Hvilke muskler træner dips

bryst, triceps

Bryst

Tricpes

dips - sådan laver du dips

Værd at vide om dips

Det er en super gød øvelse, som træner både bryst og triceps. Man kan lave den lidt forskelligt. Hvis man læner sig mere forover i øvelsen, så rammer den i højere grad brystet. Er man mere oprejst, så er det mere triceps.

Vores dom af dips

Det er rigtig god øvelse, særligt hvis man har en bryst og triceps dag. Her man kan man med fordel lade det være overgangen. Her menes der, at man kan lade det være den sidste bryst øvelse, før man kører triceps.

dips - det træner tri

Hvordan udføres dips

Normalt vil øvelsen udføres i et dips-stativ. Disse kan findes i stort set alle centre. Nogle centre har også maskiner til øvelsen, dette er dog lidt mere sjældent. Man starter med strakte arme (her kan man med fordel lige hoppe op).

Efterfølgende bøjes armene til man er i ca 90 graders vinkel. Når man laver øvelsen kan man dog godt bevæge sig længere eller kortere ned. Endvidere afhænger lidt af formålet og hvor meget man ønsker at ramme brystet.