Armbøjninger

Sådan gør du

Her forklarer vi den bedste måde at laver armbøjninger på. Se videoen eller læs mere om øvelsen nedenstående. God træning!

Godt og dårligt ved armbøjninger

Det er godt hvis du

Kører øvelsen med massere af kontrol og god kontakt til bryst eller triceps, alt efter hvad du vil ramme.

Positivt ved øvelsen

Hvor kan man ikke lave dem? Man kan lave dem næsten overalt og fungerer fint til din bryst/triceps dag.

Du skal ikke

Snyde. Her mener vi, at du ikke skal lave dem halve. Kom så langt ned som muligt og op igen.

Negativt ved øvelsen

Den står måske lidt svagt alene. Man kan godt, men det tager bestemt længere tid at obygge en god brystkasse alene.

Sværhedsgrad

Let

Hvilke muskler træner armbøjninger

bryst, triceps

Bryst

Tricpes

(SKulder)

armbøjninger - den bedste måde

Værd at vide om armbøjninger

Du kan lave dem overalt. Vi anbefaler, at du har dem på dit brystprogram i ny og næ. Man kan med fordel kører dem som superset efter bænkpres eller lignende. Man kan køre dem med armene ind langs kroppen (mere triceps fokuseret) eller armene bredt (mere bryst fokuseret).

Vores dom af armbøjninger

Hos FITIT er vi fan og det ved vi, at du også bliver. Vi elsker at supplere armbøjninger til de andre øvelser, dog vil vi ikke lade den stå alene. Det er også vigtigt at ramme brystet på andre måder. Her kunne man eventuelt køre øvelsen flyes, som rammer på en helt anden måde.

fitness FITIT

Hvordan udføres armbøjninger

Man kan køre armbøjninger på mange måder, men hvad er den bedste måde? Dette vil der altid være dele meninger om, men ting er helt sikkert. Vil du gerne holde fokus på triceps, så skal du holde dine arme ind langs siden. 

Vil du endvidere gerne have din bryst i fokus, så skal du holde dine arme bredt. Vi anbefaler, at man kører langsomt ned (ca 3 sekunder), holder den lidt i bunden, hvorefter man presser op med et godt pres.