Skal du flytte?
Hold formen under flytning

flytteform

Det kan være en stressende og tidskrævende process at flytte bolig. Derfor har vi her samlet tre gode tips til at holde formen, når du skal flytte.

1. Lav maden i forvejen

Du er nok efterhånden træt af at høre det, men resultaterne sker i køkkenet. Når man skal flytte skal ordne en masse ting. Så er der måske ikke tid til at lave mad i løbet af dagen. Derfor kender vi jo allesammen, at vi ryger til bestilling af mad. Og desværre er bestilling af mad jo ofte til den lidt mere usunde side. Det er selvsagt fint, hvis du bestiller noget sundt, men lad os være ærlige.. Du kommer oftest længst ift sundhed med mad, som du selv har lavet. På den måde kan du også sikre dig et højt proteinindhold, som også er vigtigt, når du skal holde formen. Derfor anbefaler vi, at du laver maden i forvejen. Du kan måske lave til hele dagen aftenen før. Måske du foretrækker at lave til flere dage. Det kan i hvertfald være en stor hjælp.

2. Få hjælp udefra

Ikke vær bange for at hjælp udefra. Lige fra en ejendomsmægler til dine venner og familie. At få hjælp til alle processer af en flytning kan fjerne tid fra dine skuldre, som du kan bruge på at passe på dig selv. Her er både, at når du er stresset holdet din krop mere på væske, hvorfor din form vil blive “dårligere”. Udover dette vil du have mere til til netop at følge punkt 1. Du vil også have mere tid til at følge punkt 3. Dette er altså et super vigtigt punkt, som mange er “bange for”. Det er okay at spørge om hjælp. Uanset om du går med salgstanker og skal have lavet en salgsvurdering eller om du allerede er i gang med flytingen. Så giv dine venner og familie et kald – langt de fleste vil meget gerne hjælpe. Dog skal du måske også hjælpe den anden vej en dag.

3. Ikke drop træningen

Denne lyder måske meget simpel, men den er altså vigtig. Rigtig mange dropper træningen under flytning. Dette gør de fordi de er stressede – det kan være det tager meget tid at sætte boligen til salg – det kan være det tager meget tid at flytte. Ellers gør de det fordi de ikke har tiden, og de jo måske “har trænet i mens de flyttede”. Der er en lang række af argumenter for, hvorfor man ikke har tid til træningen, både før under og efter flytning. Dog skal man så vidt muligt prøve at pakke dem sammen. Det er vigtigt, at man holder rytmen. Flytning er altså ikke ligeså godt træning, som klassisk styrketræning. Træning kan også afhjælpe stress. Så ikke alle de dårlige undskyldninger! Find tid! Og god træning. Husk du kan prøve FITIT 14 dage gratis.

Kost- og Træningsapp?
Download GRATIS

Målsætning, kostplan og træningsprogrammer

GRATIS skræddersyet
Kost- og Træningsplan?

Plan klar på få sekunder. Prøv det helt gratis.