Snart student?
Hold formen i studentertiden

studentertiden

Studentertiden er en fantastisk tid! Men hvordan kan man holde formen uden at gå glip af alt det sjove? Det har vi her skrevet tre tips til. MEN, husk nu, at du kun bliver student en gang. Nyd det!

1. Pre-eating

Pre eating, eller eating, er super simpelt. Det handler om, at spise før (heraf “pre”). Og hvad menes der så med dette? Jo, når du skal til en masse studentergilder, reservationer osv., så bliver der ofte serveret god mad. Og det skal du selvfølgelig bare være en del af! Du bliver jo kun student en gang. Dog kan det være en stor hjælp at spise dig mæt hjemmefra. På den måde ankommer du ikke sulten. Ankommer du sulten, så ryger der hurtigt lidt ekstra ned. Særlig hvis det smager godt. Det kender vi alle sammen. Derfor er et super godt og simpelt råd, spis hjemmefra. Så kan du nærmest ikke undgå at få færre kalorier ind. Her med antagelsen om, at du spiser sundt hjemmefra.

2. Kalorielette drinks

Denne er måske det vigtigste punkt. Alkohol indeholder 7 kcal pr. gram. Men, en øl indeholder væsentligt flere kalorier end et shot vodka. Dog er begge omtrent tilsvarende en genstand. Derfor kan man med fordel søge til de kalorielette drinks. Her er eksempelvis en skinne bitch et godt bud. En skinny bitch er en drink, som indeholder vodka og danskvand. Her kan man med fordel vælge danskvand med lidt citrus smag. Ellers kan man blande vodka op faxe free, pepsi max eller lignende, som indeholder tæt på 0 kcal. Et andet godt råd er, at gå med det lyse alkohol. Det er der oftest færre kalorier i. Det er måske et råd, som du kan gøre brug af, når du står på din partybus på din vogntur. MEN, husk at nyde det!

3. Dans noget mere

Dans som var det din studenterkørsel. Det er måske et lidt fjollet råd, men der er dog alligevel hold i det. Du forbrænder meget, når du danser. Prøv selv at tjekke din skridttæller efter en aften med meget dans. Der er bevægelse i dans. Og det at danse gør dig jo også ofte gladere. Så dans noget mere, det har aldrig skadet nogen. 

Det er vigtigt for os hos FITIT, at understrege. Selvom vi synes det er vigtigt at holde sig i form. Så nyd din studentertid! Du får den ikke tilbage. Så hvad så, hvis du fik lidt for mange kalorier en, to eller alle dage. Så kæmp dig tilbage efter. Dog kan du gøre brug af disse råd, så står du lidt bedre stillet. 

Kost- og Træningsapp?
Download GRATIS

Målsætning, kostplan og træningsprogrammer

GRATIS skræddersyet
Kost- og Træningsplan?

Plan klar på få sekunder. Prøv det helt gratis.