HIIT cardio

Sådan gør du

Her forklareres det, hvordan du kan lave HIIT cardio (High intensity interval training). Se videoen eller læs nedenstående og forstå det ganske hurtigt.

Godt og dårligt ved HIIT cardio

Det er godt hvis du

Presser dig max i høj intervallet. Her skal du have pulsen helt op, så endelig ikke hold igen.

Positivt ved øvelsen

High intensity interval training er rigtig godt for fedt forbrændning. Desuden tyder meget på, at det konditræning.

Du skal ikke

Holde en stabil fart hele tiden. Det er vigtigt at din puls kommer både op og ned. Heraf ordet interval.

Negativt ved øvelsen

Der er få negative ting ved denne øvelse, Hvis man endelig skulle se sig sort på noget, så kræver den meget energi.

Sværhedsgrad

Let-Middel
HIIT - det er hårdt

Værd at vide om HIIT cardio

Det er en forkortelse for High intensity interval training- Ofte kører man et interval af 1 min høj intensitet og 30 sekunder lavt. Dog kan man gøre det på mange måde. Det som ligger i øvelsen er egentlig blot, at man kører højt op og lavt ned ift ens puls.

Vores dom af HIIT cardo

Vi er fan. Det er en rigtig god øvelse til fedtforbrænding og man kan lave den mange steder. Du kan lave High intensity interval training udenfor. Du kan ligeledes lave det indendørs. Man kan lave øvelsen på både løbebånd, crosstrainer, cykel osv. Hos FITIT er vi fan.

HIIT - High intenst interval training

Hvordan udføres HIIT cardio

Det siger lidt sig selv. High intensity interval training, det er høj intensitets intervaltræning. Så det er egentlig blot den klassiske intervaltræning med høj intensitet. Lad os antage, at man laver HIIT udenfor, så kan man gøre det 60/30.

Med dette mener vi, at man kører 60 sekunders spurt interval efterfulgt af 30 sekunders langsom gang. Man kan også køre 30/30, hvis dette er at foretrække. Man kan med fordel starte med sidstnævnte, til at træne op.